Friday, September 7, 2012

Καλώς σας βρήκα και πάλι! (Μέρος β')

Μετά το πρώτο μέρος των διακοπών μας, έχω και συνέχεια!
Φεύγοντας από την Αργαλαστή, τα βήματά μας μας οδήγησαν στους πρόποδες της Οίτης και στη ζεστή αγκαλιά της Ευδοκίας και της μαμάς Έλλης.
Αν και έχω ξαναβρεθεί αρκετές φορές στην Υπάτη, αυτή τη φορά γνώρισα πιο λεπτομερώς την πλούσια και πολύχρονη ιστορία της.
Στην είσοδό της, συναντάς έναν πανέμορφο καταρράκτη... σήμα κατατεθέν του χωριού!
Συναντάς ένα πρώην μάχιμο τανκ... (μακριά από εμάς!)
Και ένα σχετικά πρόσφατο μνημείο για την κατοχή της Ελλάδας από τους Γερμανούς. Η Ευδοκία πολύ νευριασμένη, μου το παρομοίασε με ένα συρραπτικό. Ο γλύπτης όμως σίγουρα κάτι άλλο θα είχε στο μυαλό του. Δεν έμαθα ποτέ!
Στην Υπάτη λοιπόν βρεθήκαμε γιατί η νονά του Γιώργου μου, Ευδοκία μας κάλεσε να περάσουμε μαζί μια εβδομάδα. Τα πράγματα και οι καταστάσεις χαλάρωσαν πολύ. Η Ευδοκία με βοήθησε πολύ με τα παιδιά, η μαμά Έλλη δεν άφηνε να κουνήσω το δαχτυλάκι μου, εγώ είχα την παρέα τους και επιτέλους μετά από έναν μήνα και κάτι θα βλέπαμε τον μπαμπά μας και κυρίως τον σύζυγο Γιάννη!
Η Ευδοκία είχε ήδη φτιάξει το πρόγραμμα. Πρώτος σταθμός, το Βυζαντινό μουσείο Υπάτης!
 
Πριν προχωρήσουμε, να μην ξεχάσω να σας συστήσω την Ασπρούλα. Μια μικρή αδέσποτη σκυλίτσα, που πλέον έχει υιοθετηθεί και απολαμβάνει και επίσημα τις φροντίδες της οικογένειας. Είναι ήσυχη, ανεξάρτητη και πολύ πιστή.
Το μουσείο ήταν πολύ όμορφο! Είδαμε πολλά ψηφιδωτά και μια μεγάλη συλλογή από νομίσματα. Όλα έχουν έρθει στο φως από ανασκαφές που έγιναν στην Υπάτη και τις γύρω περιοχές.





 Και όταν βγήκαμε... η Ασπρούλα ακόμα εκεί. Περίμενε με υπομονή την αφεντικίνα της Ευδοκία!
 Και ιδού η απόδειξη ότι δεν έφευγε λεπτό από κοντά της! Κοιτάχτε την... πήρε και πόζα η άσπρο!!!
Αυτό που σκεφτόμουν σχετικά με την περιοχή, είναι ότι ενώ υπάρχουν βάσεις και υποδομές, ενώ είναι ένας τόπος με τόσο πλούσια ιστορία και η φύση σου προσφέρει ανεξάντλητες εικόνες, οι κάτοικοι του χωριού είναι λιγοστοί και ίσως δεν μπορούν ή ίσως παραιτήθηκαν από την ιδέα να αναδείξουν το μεγαλείο του. Και είναι κρίμα αφού πρόκειται για ένα σπουδαίο χωριό!
Ίσως όμως να είναι καλύτερα έτσι. Όταν ανακατέψεις τη θάλασσα, το νερό θολώνει!
Επόμενη στάση η ιστορική Μονή Αγάθωνος. Έχει χτιστεί τον 15ο αιώνα και είναι ναός αφιερωμένος στην Παναγία. Στον περισσότερο κόσμο έγινε γνωστή το 2006 με αφορμή το σκήνωμα του Βησσαρίωνα, ενός καλόγερου της Μονής, που βρέθηκε αναλλοίωτο.
Χαίρομαι πολύ, που γνωρίζω τη Μονή πολύ πριν τον Βησσαρίωνα. Πρόκειται για έναν ευλογημένο τόπο, που μόλις βρεθείς εκεί ξεχνάς κάθε σκοτούρα. Η σωστή λέξη μάλλον είναι, γαληνεύεις! Δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθώ εκεί κοντά και να μην το επισκεφτώ.




Σπουδαίο ρητό και τόσο επίκαιρο...
Τα πιτσιρίκια μου συνέχισαν να περνάνε υπέροχα. Ο Γιώργος κι αυτός πιο χαλαρός με την Αναστασία, υποδύθηκε τον καπετάν Φασαρία πάνω στο πλοίο του...
Ο οποίος έριχνε την άγκυρα και έδινε εντολές στον καπετάν Βοηθό...
Ο καπετάν Βοηθός όμως... πέρα βρέχει!

Και λίγο πριν τελειώσει ο Αύγουστος, λίγο πιο κάτω από το σπίτι της Ευδοκίας στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας στολίστηκε ένας επιτάφιος για χάρη της Παναγίας της Προυσιώτισσας. Μπορεί να βρίσκεται στο Καρπενήσι όμως η ιστορία ξεκινάει από πολύ μακριά. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον λόγο που τιμάνε την Παναγία στην Υπάτη.

Ο παπά Δημήτρης ταπεινός και απλός άνθρωπος. Έχω την εντύπωση πως με κοίταξε με μισό μάτι και λίγη αυστηρότητα. Με διαβεβαίωσαν όμως ότι είναι απόλυτα σωστός και κρατάει την κάθε παράδοση έτσι ώστε να μην ξεθωριάζει από τις μνήμες των ανθρώπων.
Κι εδώ, αν είχαμε το κεφάλι του παπά Δημήτρη στο πλάνο θα ήταν μια πολύ όμορφη φωτογραφία!!!
Παρεμπιπτόντως να ευχαριστήσω την Ευδοκία για τα πνευματικά δικαιώματα των φωτογραφιών όλης της ανάρτησης τα οποία και μου παραχώρησε. Δεν ξεχνάω ότι πήγε να σβήσει τις φωτογραφίες από τον υπολογιστή μου. Που και που τα κάνει αυτά, αλλά συνεχίζουμε να σε αγαπάμε Ευδοκία!!! :-)

Κι έτσι...
Το καλοκαίρι του 2012 φτάνει στο τέλος του. Με δυσκολίες και σκέψεις για το μέλλον αλλά και ανέλπιστα ευχάριστες στιγμές!
Όμως ο καθένας μας βιώνει ένα προσωπικό δράμα, είτε μεγάλο, είτε μικρό!
Εμένα επιτρέψτε μου να πω, πως δεν ήταν και το καλοκαίρι της ζωής μου!
Καλό σας βράδυ.

8 comments:

  1. Καλώς ήρθες κούκλα! Μανάρι μου μην το βάζεις κάτω! Έχουν βαλθεί να μας μουρλάνουν αλλά εμείς εκεί! ντούροι για να σκαν οι εχθροί μας!!! χα χα χα! Να δώσεις ένα φιλί στο φίλο μου το Γιώργο που του πάει πάνω στο τανκ τρέλα! έτσι θα πάρουμε την πόλη μωρέ!!!!με τέτοια παλικάρια τι ανάγκη έχουμε??? Και τη γοργονίτσα σου να τη φιλήσεις και μην την ομορφαίνεις άλλο γιατί θα σου την κλέψουνε γρήγορα! Χαρηκα πάρα πολύ που γύρισες! Πολλά πολλά φιλάκια...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σου Τζενάκι.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Κι εγώ χάρηκα πολύ που σας ξαναβρήκα.
      Καλό φθινόπωρο!

      Delete
  2. Αν ήταν το καλοκαίρι της ζωης σου, τότε δε θα χες να περιμένεις άλλο καλό-καίρι!

    Τελικά το συρραπτικό έχει μια θεωρία απο πίσω του. Συμβολίζει το ρήγμα, το χώρισμα κάτι τέτοιο .

    Έγω πέρασα υπέροχα πάντως αυτό το καλοκάιρι και ευχαριστήθηκα να τσιμπάω το παιδί-μάγουλο τη Ντιντίκα!!! Οσο για τον Γιώργο ήμαστε πολύ τυχεροί που μας αγαπάει το βαφτηστηράκι μου!!!!

    Η νονά του Ράκη !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Λοιπόν μια Κωνσταντινούπολη θα μας έσωζε τώρα Ευδοκία!
      Άντε να δούμε, πότε θα μαζευτούμε...

      Delete
  3. ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ!!!!
    ΖΗΛΕΥΩ...
    ΤΙ ΜΕΡΗ! ΤΙ ΓΑΛΗΝΗ!ΤΙ ΧΡΩΜΑΤΑ! ΤΙ ΤΟΠΙΑ!!! ΤΙ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ!!!
    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΛΥΨΩ ΜΟΥ!!!
    ΚΑΛΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΤΩΡΑ ΠΙΑ...

    Υ.Γ.:ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΑΠ ΤΟ BLOGOΣΠΙΤΟ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σου Σοφιά.
      Να είσαι καλά!

      Delete
  4. Καλώς ήρθες και καλό φθινόπωρο!Πολύ όμορφη ανάρτηση και υπέροχες οι φωτογραφίες σου!Μόλις πριν λίγες μέρες γύρισα απο το Πήλιο και είδα και την ανάρτηση σου για την Αργαλαστή που ήταν μια πάρα πολύ ευχάριστη έκπληξη!Λυπήθηκα πολύ που είδα τα ερειπωμένα σπίτια εκεί και μου φάνηκε μια παράξενη σύμπτωση μια και θα ήθελα να μείνω μόνιμα στο Πήλιο και ψάχνω απο τότε που γύρισα μήπως βρω κάτι μα οι τιμές στα σπίτια είναι απαγορευτικές για τα δικά μου δεδομένα!Αν ποτέ πέσει στην αντίληψη σου κάτι να πουλιέται σε καλή τιμή και με ενημέρωνες θα σου ήμουν ευγνώμων!Κατα τα άλλα εύχομαι οι δυσκολίες να είναι πίσω σας πια και να έχετε μόνο ευχάριστες στιγμές απο δω και πέρα!Φιλάκια πολλά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι φοβερό! Το Πήλιο είναι σαν μαγνήτης. Αν βρεθείς μια φορά εκεί, σίγουρα θα σε ξανατραβήξει κοντά του.
      Εννοείται πως αν ακούσω κάτι θα σε ενημερώσω!
      Φιλιά πολλά και καλό φθινόπωρο.

      Delete

όμορφα λογάκια